AMER KABBANI (Cía. 104º) (Katalunia) – “RUNA”

  • Zirkua / Kaleko antzerkia (45 min).
  • 7 urtetik gorakoentzat.

Laburpena

Sutan dagoen munduaren hondakinen artean, Runa agertokian agertzen da, norberaren eta taldearen berreraikitze-prozesu baten lekuko gisa. 

Amer Kabbani zirku-artistak -jatorri katalana eta siriarra ditu- Rolando San Martín zuzendariarekin batera, autofikzioaren generoa aztertzen du kristalezko burbuila dimentsionatzeko. Burbuila horrek europar arrazializatuaren testuingurua babesten du gerren errealitate gordinetik. 

Gure erosotasun-eremuaren, komunikabide masiboetako pantailen beste aldean dagoena ikusi ikusten dugu, baina irudiek ez dute balek bezainbeste zeharkatzen gure gorputzak.

Ikuskizun honetako zirkuko diziplinak, portor teknika akrobatikoaren bidez, bizitzari eustea esan nahi du, gorputzarekin eta metaforekin, hitzak elkarrekin bizi diren baina iristen ez diren lekuetan.

 

Konpainiari buruz

Compañía 104º esperimentaziorako eta sorkuntzarako intimitate-txokoa da, norbere burua aurkitzeko helburuarekin. Batzuek yoga edo meditazioa egiten dute, eta beste batzuek konpainia minimalistak sortzen dituzte. Konpainia batez ere Amer Kabbani Fernandezek osatzen du; portor da eta zuzendaritza eszenikoaren eta zuzeneko arte-formen ekintzaile sutsua da. Objektuetatik eta gorputzetatik haratago doana berriro bilatzea, birpentsatzea, berregitea eta ikertzea dira bere motibazioak, ezjakintasunaren eta eginkizunen arteko eremu hori osatzeko.

Aner Kabbanik Ivan Tomasevichm du ondoan, txotxongiloen, argiztapenaren, musikaren eta zuzeneko arteen analisi kritikoaren zale sutsua. Euren artean, elkarrizketek eta bilaketak joko bat sortzen dute, eta axola duena da publikoari eta euren buruari egingo zaien oparia. 

Sortutako guztia partekatzeko, Alina Venturaren laguntza jaso dute; Cia 104º konpainiaren lehenengo pieza zabaltzeaz arduratzen da. Maleta Dels Espectacles konpainiaren sortzailea da, eta urte asko daramatza zirkua eta beste arte-adierazpide asko munduan barrena hara eta hona eramaten. Kudeaketa-gaitasuna eta sentsibilitate artistiko handikoa, berari esker den-denak zentzua dauka eta publikoak sortu den hura osatzeko aukera.

Lehenago ere elkarrekin lan egindakoak dira hirurak, Amer i Àfrica Circ Cia, konpainiaren ENVÀ proiektuan; proiektu horrekin Europa osoan ibili ziren.

Amer 9 urtez aritu zen Àfrika Llorens-ekin. Hain zuzen ere, giza- eta arte-mailan harekin hazi da, eta horrek aukera eman dio erronka berri honi bakarka, baina oso oso ondo lagunduta, ekiteko.

 

Fitxa artistikoa

Jatorrizko ideia: Amer Kabbani Fernandez

Zuzendaritza: Rolando Sanmartin

Dramaturgia: Amer Kabbani eta Rolando Sanmartin

Kanpoko begiradak: Joan Català eta Marta Salla

Soinu diseinua eta argiztapena: Ivan Tomasevich

Banaketa eta hedapena: Alina Ventura (La Maleta dels Espectacles)

Komunikazioa eta sare sozialak: Aida Kabbani

Jantziak: Amer Kabbani

Diseinu grafikoa: Gerard Riu

Argazkiak: Jordi Plana

Data: 07-02

Ordutegiak: 20:00 / 22:00

Lekua: San Frantziskoko hiru ortua (Mariaren Bihotza plaza)

BRASSASS (Argentina) 

  • Musika (45 min).
  • Adin guztietako ikusleentzat.

Sinopsia

Brassass haize-instrumentuak eta perkusioa konbinatzen dituen musika-taldea da.

Ipar Amerikako brassband tradizionalen antzera sortua, taldea osatzen duten aerofonoen familiatik (brontzeak, kasu honetan) datorkio izena.

Konposizioak jazzaren, hip hoparen, soularen eta rockaren ingurukoak izan daitezke; hala ere, estilo klasiko horiek Latinoamerikako beste genero batzuekin nahasteak eman die itzala. Horrela, Brassass-ek betiko brassband baten musika-baseak mantentzen ditu, baina bertako melodiak eta erritmoak garatzea du bereizgarri.

 

Konpainiari buruz

Mendozan sortua (Argentina) 2015ean, Brassass da Kuyo eskualdean formatu hori garatzen duen lehen banda, eta nazio-mailan jarduera etengabea duen bakanetakoa ere bai. Are bereizgarriagoa da abestien errepertorioa, guztiak ere eurak konposatuak. Datu hori ez da makala; izan ere, formatu horretan diharduten talde gehienek lehendik zeuden lanen moldaketak egiten dituzte.

Gaur egun, Brassass musika-instrumentu hauek osatzen dute: bi trompeta, tronboi bat, martxako korno bat, hiru saxofoi (kontraaltua eta 2 tenore), tuba bat, bateria bat eta perkusioa.

2017an editatu zuten lehen diskoa, Estudio Páramon (Mendoza, Argentina) grabatua, nahastua eta masterizatua. Gaur egun, bigarren estudioko diskoa grabatzen ari dira.

 

Fitxa artistikoa

Zuzendaritza artistikoa: Luis Gómez

Konponketak: Fernando Magullán

Jantziak: Ana Romero

Ekoizpena: Brassass

Data: 06-27

Ordua: 17:00 

Lekua: Casilda Iturrizar parkearen inguruan

CHRIS IRIS (Alemania) – “GAP OF 42”

  • Zirkua (35 min).
  • 8 urtetik gorakoentzat.

Laburpena

Akrobaziak egiten dituzten bi gorputzek topo egiten dute.

42 zentimetroko aldea altueran, 42 kg pisuan.

Nola liteke gorputz horiek elkarrekin aritzea? Nola egiten dira bata bestearen osagarri ia modu simbiotikoan? Non dituzte mugak?

GAP of 42 lanean akrobazia bikainek eta komediak bat egiten dute. Gai filosofikoak eta ezohiko irudiak planteatzen dira, eta zentzugabeko uneak ere sortzen dira.

Akrobaziak doitasunez eta erraz. Zirraragarria, dibertigarria eta sakona.

 

Konpainiari buruz

Christopher Schlunk eta Iris Pelz Academy of Circus and Performance Art akademian, Tilburg-en (Holanda) ezagutu zuten elkar, eta 2011n graduatu ziren han.

Harrezkero, oso konpainia ezagunetako kide izan dira: Cirque Eloize (Kanada), Cikus Monti (Suitza), Cirkus Cirkör (Suedia), La Soirée (Australia) eta Palazzo (Alemania).

“The microphone” saio berritzailearekin sari ugari jaso dituzte, Demaingo Munduko Zirku Jaialdiko zilarrezko domina barne. Beste jaialdi batzuetan (Young Stage, Newcomershow, Moscow International Circus Festival edo Artistika) publikoaren saria, lehen saria edo sari bereziak lortu dituzte.

Bikoteak espazio ospetsuetan jardun du, hala nola Sydney Opera Housen, Londresko Roundhousen, Montrealgo La Tohun edo Berlingo Chamäleon Theater-en.

Chrisek eta Irisek 2020-21 denboraldirako sortu zuten GAP of 42 bikotea.

 

Fitxa artistikoa

Zuzendaria eta antzezleak: Iris Pelz eta Christopher Schlunk

Kanpoko begirada: Stefan Schonfeld

Manipulazio-entrenamendua: Anne-Kathrin Klatt

Dantza entrenamendua: Laura Bortlein

Musika: Schroeder (Jan Fitschen, Felix Borel eta Bella Nugentekin)

Data: 07-01

Orduak: 18:00 / 22:00

Lekua: Arriaga Antzokiaren alboan

DANTZAZ (Eukal Herria) – “BASOA”

  • Danza (35 min).
  • A partir de 10 años.

Laburpena

Basoa. Estalkia. Gordelekua. Magiaz betetako lekua edota  beldurgarria.  Historiako momentu tragiko jakin bat  ezkutatu eta ahaztu nahi zuen basoak.  

Errefuxiatuen kanpalekua, kontzentrazio  esparrua… Gurs, milaka pertsona metatu eta hil  ziren barrendegia. 

Historikoki eta geografikoki hurbil dugun  kokalekua. Gurs, hausnarketa eragiten duen  abiapuntua. Guden eta pobreziaren  ondorioz beren lurraldea uztera  behartuta dauden milaka pertsona  errefuxiaturen erakusleiho. Gurs, iraganaren eta  orainaldiaren zubia.

Josu Mujika koreografoa eta Iñaki  Salvador konposatzailea elkarrekin aritu  dira pieza hunkigarri hau sortzeko,  errefuxiatuen drama kontatzeko, eta  haien harremana artea, kultura eta sorkuntzarekin.  Xabier Sukia idazlearen hitzek  laguntzen dute sorkuntza, eta  edertasunez janzten dute koreografia  osoa. 

Zergatik, noiz arte, zergatik, zergatik…?

 

Konpainiari buruz

Ekoizpen-zentroa, sormen-laborategia, prestakuntza-espazioa eta dantza-konpainia dugu Dantzaz. Plataforma aitzindaria da mugimenduaren arteen arloan, eta 2007an eman zituen lehen urratsak.

Harrezkero, 89 dantzari izan dira talde gazte horren oraintsuko historia osatu dutenak. Horietako asko nazioarteko formazio onenetakoetan daude, hala nola Marseillako ballet nazionalean, Nurembergeko balletean, Eskoziako balletean edo Islandiako dantza konpainian, besteak beste.

Sorkuntza-etxe gisa egituratuta, nazioarteko koreografiaren izar ezagunak (Eric Gauthier, Hilde Koch eta Jacek Przybylowicz, besteak beste) eta dantzaren balio berriak urtero gonbidatzen dituzte konpainiarentzat berariaz pieza laburrak sor ditzaten. 2013aren eta 2015aren artean bakarrik, Dantzaz konpainiak, 66 sorkuntza-lan sinatu zituen, argi erakutsiz duen ahala.

Sortu zenetik, nazioarteko proiektuak sustatzearen eta garatzearen aldeko apustua egin du Dantzaz konpainiak, eta horren erakusgarri dira gaur egun artearen eremuko hainbat ekitaldi eta ekimenekin sinatuta dituen lankidetza-akordioak, hala nola Concours Choreographique Contemporaine Jeunes Compagnies Les Synodales-Sensekin (Frantzian) eta Stuttgart International Solo Tanz Theater Festivalekin (Alemanian). Era berean, lankidetzan estuan dihardu Europako hainbat dantza-etxe eta sorkuntza-zentrorekin, hala nola Korzo (Holanda), Piamonte in Vivo (Italia) eta DanceBase (Erresuma Batua) konpainiekin.

2007az geroztik, 200.000 lagun baino gehiago izan dira konpainiaren sorkuntzez gozatu dutenak Espainian, Frantzian, Italian, Alemanian, Polonian, Danimarkan, Txekiar Errepublikan, Suitzan eta Aljerian, besteak beste, eskaini dituzten laurehun emanalditan baino gehiagotan.

 

Fitxa artistikoa

Koreografia: Josu Mujika

Musika: Iñaki Salvador

Testuak: Xabier Sukia

Ahotsak: Xabier Sukia, Arantxa Arza, Marie Luyten, Miriam Mohamed

Zuzendari artistikoa: Adriana Pous

Jantziak: Maialen Miranda, Naroa Minchero

Ekoizpena: Dantzaz

Dantzariak: Oier Abrego, Pauline Bonnat, Saioa Belarra, Alicia Cayrou, Elene Carreto, Marina Eskisabel, Araitz Lasa, Aitor Jiménez, Iker Sanz, Xian Martínez, Julen Rodríguez, Diego Urdangarin, Beñat Urrutia

Argazkiak: Blanca Razquin

Bideoa: Beñat Gereka (Txikota Komunikazioa)

Komunikazioa: Kultur Atelier

Data: 07-02

Orduak: 18:00 / 20:30

Lekua: Arriaga Antzokiaren alboan

DAS ARNAK (Francia) – “BIKINI”

  • Zirkua / Dantza  (40 min).
  • 7 urtetik gorakoentzat.

Laburpena

Oso desberdinak diren hiru artistek klixeak eta haietan dauden ohiturak arakatzen dituzte, masta txinatarraren, dantzaren eta kapilotrakzioaren inguruan. Esekiduratik haratago hurbiltzen dira kapilotrakziora, eta lengoaia garatzen dute, teknika hori idazketaren erdigunean eta agertokiarekin duten erlazio triangeluarrean jarriz: luzatu, altxatu, atxiki eta elkarri laguntzen diote. Elkar elikatzen duten eta aurrez aurre jartzen diren hiru energiak osatzen dute topaketa hori, hau da, look berri baten bila dabiltzan hiru emakumek, eta poliki-poliki eraldaketa eragiten dute. Bikini kimera hibridoa da, hiru buruko frantziar-mexikar-daniar piztia!

 

Konpainiari buruz

“Das Arnak” Claire, Frida eta Cathrine-ren buruan, udazkeneko arratsalde batean, Gersen, erne den ideia zoragarria da.

2021ean, konpainia sortu zuten Pirinio Garaietan, eta hirukote berriaren lehen proiektua egin zuten: Bikini.

 

Fitxa artistikoa

Zuzendaritza: Amelie Gómez

Antzezleak: andrea Sparolo, Maelle Gundogan

Datak: 07 – 27/28

Ordutegiak: 27-19:30 / 28-20:30

Lekua: Casilda Iturrizar Andrearen parkeko Pergolan

DELREVÉS DANZA VERTICAL (Katalunia) “FINALE”

  • Dantza bertikala (20 min).
  • Adin guztietako ikusleentzat.

Laburpena

“Dantza klasikoa beste ikuspegi batetik begiratuta.” 

Finale dantza klasikoko pieza bat da, mugimenduaren euskarrirako arkitektura erabiltzen duena. Ikuskizunak ikusleari eskaintzen dio dantza klasikoaz gozatzeko aukera, agertoki-espazio berri batean, ohiko testuingurutik kanpo, balleta eramanda hiriko etxaurre batera edo gune natural batera. Publikoak ezagutuko dituen pieza klasiko ospetsuak eskaintzen ditu, eta horretarako hainbat balleten elementuak jasotzen ditu, esaterako Beltxargen aintzira, Intxaur hauskailua eta Giselle balletetatik.

 

Konpainiari buruz

Delrevés dantza bertikaleko konpainia Bartzelonan sortu zuten Saioa Fernándezek eta Eduardo Torresek eta 2007ko erdialdean ekin zion taldeak bere ibilbide artistikoari. Urte hauetan zehar, nazioarteko karrera sendoa egin du, eta bost kontinenteetatik lautan erakutsi du bere lana. “Delrevés” konpainiak dantza bertikalaren beste ikuspegi bat eskaintzen du  lengoaia propioa eta berritzailea sortuz; hain zuzen ere, hortiuk datorkio ospea.

Arte eszenikoen barruko diziplina bakoitza abiapuntutzat hartuta, helburu nagusia hainbat arte-lengoaia batzea da, hala nola dantza garaikidea, arte digitalak, antzerkia eta dantza bertikala, arkitektura erabiliz mugimenduaren euskarri gisa.

 

Fitxa artistikoa

Zuzendaritza eta interpretazioa: Saioa Fernández eta Sheila Ferrer

Musika: Johann Strauss, Camille Saint-Saëns eta Tchaikovsky

Argazkiak: Frank Díaz

Teknikaria: Genís Morral

Rigging: Volàtil Rigging

Data: 07 – 01

Ordutegiak: 18:30 / 21:30

Lekua: UPV-EHU Bizkaia Aretoa eraikineko fatxada

ERTZA (Euskal Herria) – “OTEMPODIZ”

  • Dantza (25 min).
  • Adin guztietako ikusleentzat.

Laburpena

Esan ohi da mendebaldean denbora zenbatu, neurtu, erosi, saldu, planifikatu, antolatu egiten dela; ondasun objektiboa da, gizakiarengandik aparte dago eta gauzak egiteko erabiltzen dugu, baina gehienetan falta izaten dugu. Afrikan, ordea, denbora bizi, eduki, egin egiten da; gizakiaren berezko ondasun subjektiboa da, esanahia du eta ia inoiz ez da falta. Munduko leku jakin batean jaiotzeak ezinbestean markatzen du gure denbora-nozioa, eta ezer aldaezina ez bada ere, nekez aldatuko dugu eskuratutako lehen nozio hori. Denbora modu askotan bizi daiteke, baita haren esklabo izanda ere; baina ezin da ukatu, eta horrek munduko edozein txokotan balio du, dantzak boterea ematen digula, edozein dela ere dantzaren jatorria, generoa edo baldintza, denbora erabateko orainaldian bizitzeko.

Otempodiz (Eltiempodice) bi norabideko truke eta sorkuntza artistikoko proiektu baten emaitza da, Mozambikeren eta Euskadiren artean egituratzen dena. Proiektu horrek lan-aukera bat eta dantzaren nazioarteko zirkuituetan beren kabuz moldatzeko oinarrizko tresnak eskaini nahi dizkie Maputoko bi dantzariri.

 

Konpainiari buruz

Ertza, 2004. urtean sortu zen Asier Zabaleta (Ezkio, Gipuzkoa 1.972) dantzari eta koreografoaren zuzendaritzapean, artearen diziplina anitzak dantza gaikidearekin nahastuz, sorkuntza ezberdinak sustatzeko helburuarekin.

Ertza-k bere ikuskizunekin, gizaki eta gizartearen kontraesanen inguruan galderak plazaratu nahi ditu, eta espazio publikoetarako, nahiz aretoetarako sorturiko produkzioen bitartez, ikusle berriak bilatu.

Sortu zenetik, konpainiak ondorengo herrialdeetan erakutsi ditu bere lanak: Txina, Filipinak, Brasil, Peru, Costa Rica, El Salvador, Mexico, Israel, Errusia, Mozambique, Corea, Hungaria, Lituania, Luxemburgo, Suitza, Alemania, Frantzia, Italia, Grezia, Polonia, Portugal eta Espainia.

Sorkuntza arloan eginiko lanez haratago, Ertza-k hainbat formakuntza eta sentsibilizazio proiektu jarri ditu martxan.

 

Fitxa artistikoa

Jatorrizko ideia, zuzendaritza eta koreografia: Asier Zabaleta

Dantzariak: Fenias Nhumaio eta Deissane Machava

Musika: konpositore batzuek eginda

Laguntza: Agencia Española de Cooperación al Desarrollo (AECID), Sortutakoak (Gipuzkoako Dantzagunea), Atlantikaldia 

Produkzioa: Ertza Sorkuntza Artistikoa S.L.

Datak: 06 – 27/28

Non: 27 – 18:30 / 28-12:00

Lekua: Casilda Iturrizar Andrearen parkea (ahate urmaelaren ondoan)

HIKA TEATROA & OINKARI DANTZA TALDEA (Euskal Herria) – “GAZTE”

  • Dantza (60 min).
  • 5 urtetik gorakoentzat.

Laburpena

Hitzontziak dira. Totalak. Oilotegiko oiloen antzera nekez isiltzekoak. 

Beti indarrez gainezka. Dantza egitea dute gustuko. Baina ez dantza bakarrik, eh!  Dantzaz gain, musika entzun, musika egin, kirola praktikatu, ikasi… Natur zaleak ere badira, bidaizaleak, parrandero amorratuak, sexuan ekintzaileak.

Ez dira ergelak. Ez dira tuntunak. Ez dira zuetako batzuk uste duzuen moduko buruarinak. Oinak dituzte arin-arinak… Eta bihotza beti saltoka

Guztion antzera, hauek ere elkar sentitzea behar dute. Besarkadetan bildu, egonean egon, elkarri begiratu eta elkar ulertu.

Hau oliotegi inperfektua eta errebeldea! Gazteak dira, ez dira konforma errazak eta ez daude gauza askorekin konforme. Gizarte honek ezarritako rolekin, etiketekin, aurriritziekin, askatasun murrizketekin, hizkuntza sistemarekin, mozal legeekin, inongo mugekin.

 

Konpainiari buruz

Oinkari Dantza Taldeak 2013an, ia berrogei urteko ibilbidea gainean zuela, urrats berriak emateko beharra ikusi eta sentitu zuen. Nor zen eta zertan ari zen ahaztu gabe, Hika Teatrorekin lan egiteak euskal dantzari begirada ezberdinez begiratzeko aukera eman dio. Tradizioari eusteko modu bakarra, tradizioa berritzea eta berrinterpretatzea dela sinetsita, bederatzi urteko elkarlana dute atzetik.

Hika Teatrok, aldi berean, dantza, komunikatzeko eta eszena bizitzeko tresna oso aberatsa eta balekotzat jo du aspalditik. Mugimendu eszenikoaren oinarria izanda, Agurtzane Intxaurraga zuzendariaren formakuntzan, dantzak atal garrantzitsua izan du beti. Bere ikuskizunek asko dute koreografia eszenikotik.

Amantalen ahotsa ikuskizunean egin zuten topo lehen aldiz Oinkari Dantza Taldeak eta Hika Teatrok. 2012ko azaroa zen. Orduko hartan, gerra zibilean amantala jantzita, bizitzari aurre nola egin erakutsi ziguten emakumeei buruz mintzatu ziren.

Handik urte batera, 2013ko uztailean, Itsasoaren emazteak ikuskizuna sortu zuten elkarlanean. Ikuskizun honek, euskal dantza tradizionala oinarri hartuta, Euskal Herriko kostaldeko arrantzaleen emazteen bizipenak kontatzen zituen.

Sagartu, umorez, alaitasunez eta bizi-bizi, sagarrak gure herrian ez ezik, paradisuko garaietatik hona izan dituen esanahi guztiak plazaratuko dituen kaleko ikuskizun multidisziplinarra, zuzeneko musika, antzerkia eta dantzarekin. 2017an estreinatua.

2021ean iritsi zen Gazte, kaleko dantza ikuskizun gaztea. Gazteekin egina, gazteak mintzo eta mintzagai, eta publiko orori zuzendua.

 

Fitxa artistikoa

Zuzendaritza eta dramaturgia: Agurtzane Intxaurraga
Koreografia: Eneko Gil
Testuak: Agurtzane Intxaurraga (dantzarien kontakizunetan oinarrituta)
Interpreteak: Lierni Kamio, Aiora Escudero, Fermín Escudero, Gorka Duran, Amaia Aizpurua, Beñat Monfort, Maitane Irurzun, Izaskun Aizpurua, Aimar Garaiar, Lide Bengoetxea
Eszenako lankidetza: Eneko Gil, Agurtzane Intxaurraga
Jatorrizko musika: Zigor Lampre (D.J Zigor), Eneko Diéguez (saxoa), Iñaki Diéguez (atabal pieza)
Zuzeneko musika: DJ Martin Little/ Zigor D.J, Eneko Diéguez, Agurtzane Intxaurraga (ahotsa)
Musika grabatua: Janire Egaña eta Itziar Ituño (Atzo goizen goiz  eta Aita San Migel banangoa, Akorde naz diskotik).
Jantziak: Xabier Mujika
Diseinu grafikoa: Santos Bregaña (Laia Atelier)
Promozio-bideoak: Grabaketa: Imanol Gurrutxaga, Nagore Muriel, Markel Sorarrain. Edizioa: Imanol Gurrutxaga eta Nagore Muriel
Argazkiak: Egoitz Bengoetxea “Otxabi” & Pepo
Teknika: Iker Ugalde, Julen de la Iglesia
Ekoizpen exekutikoa: Hika Teatroa
Komunikazioa: Teresa Sala
Administrazioa: Asun Etxeberria
Banaketa: Hika Teatroa (Teresa 633252200/ 656792501)

Data: 07 – 01

Ordutegia: 19:00

Lekua: Plaza Barria

HORTZMUGA TEATROA & DEABRU BELTZAK (Euskal Herria) – “SENTA. A LA DERIVA”

  • Kaleko antzerkia (50 min).
  • Adin guztietako ikusleentzat.

Laburpena

SENTA, mamu ontziaren buru eta gidari, iparra galduta dabil. Ez daki non dagoen, ezta norantz nabigatzen duen ere; amorru bizian marru eginez noraezean dabil. Egun batean, tripulazioaren agintea hartzea erabakiko du, munduari indarrez kantatzeko. Oraingoan, berak erabakiko baitu noragabean ibiltzea; noraezean baina duintasunez. 

Izan ere, batzuetan ez dago kairik porturatzeko, ezta orekaz tinko mantenduko gaituen lur sendorik zapaltzeko ere. Baina bizitza maitatu eta ospatu behar dugu eta, suzko kantuz, gure atsekabea abestu.

Ikuskizun ibiltaria, musikala eta antzerkiratua. Gaubelak gozatzeko kaleko opera miresgarria.

 

Konpainiari buruz

Hortzmuga Teatroa 1989an Bilbon sortutako kale-antzerki konpainia da. Geroztik, hogeita hamar ekoizpenetik gora eta nazioarteko hamaika ekitaldi handi sortu ostean, erreferentziako konpainietako bat bezala finkatu da euskal arte eszenikoen alorrean.

Konpainiak ikuslegoaren barrenak mugiaraztea eta euren kontzientziak astintzea du helburu, testuinguru soziala kritikatuz eta aztertuz, beren jakin-mina piztuz. Eszenan duen bat-batekotasunak esperientzia eraldatzailea sortu nahi du, publikoa axolagabe utziko ez duen bidaia emozionala eskainiaz. 

2009ko Euskarazko Antzerki Autore Onenaren MAX Saria, 2014ko Umore Azokako Ohorezko Saria eta 2003ko Euskal Antzerki-ikuskizunik onenaren Umore Azoka Saria.

Deabru Beltzak 1996an jaio zen Euskal Herrian, kaleko antzerkiarekiko grina bera zuten antzezlari batzuen artean. Ikusleak jokoaren erdigunean kokatzen dituzten ikuskizun ibiltarien diseinuan nazioartean aintzatetsia, konpainiak 5.000 emanaldi baino gehiago daramatza Estatuan eta munduan. Are gehiago, hogeita hamar agertoki berezi ingurutan antzezteaz gain, nazioarteko jaialdi handienentzako ekoizpen paregabe ugari sortu ditu.

Iurretako Kalez-Kale jaialdiko zuzendaritzaren buru izateaz gain, nazioarteko izen handiko hainbat diseinatzailerekin lan egin du; hala nola, Groupe F, Franco Dragonne, Cies Générik Vapeur, Oposito, Les Commandos Percu eta Ulik, besteak beste.

2021eko Kaleko Ikuskizun Onenaren Max Saria.

 

Fitxa artistikoa

Ezenaratzea: Raúl Cancelo / Garbitxu.

Abeslaria eta antzezle nagusia: Saioa Mcash.

Gitarra-jotzailea: Nagore M. Jauregi.

Perkusio-jotzaileak eta antzezleak: Zesar A. Ogara; Rubén Sastre; Dario Campos; Alexander Alonso; Iker Barrientos; Erlantz Eizmendi.

Musika-zuzendaritza: Ibon Aguirre.

Musika konposizioa: Jon Aguirrezabalaga.

Eszenografía: Hortzmuga Teatroa, Óscar de Paz.

Jantziak: Inma Gómez

Makillajea: Deabru Beltzak y Alicia Suárez.

Instrumentuen diseinua: Deabru Beltzak.

Efektu bereziak: Zesar A. Ogara.

Ekoizpena: Nerea Lorente.

Datak: 06 – 29/30

Non: 29 – 22:00 / 30 – 21:00

Lekua: 29 – Arriaga plaza / 30  – Gas plaza

KEEP COMPANY (Frantzia) “COMPOST”

  • Zirkua (45 min).
  • 7 urtetik gorakoentzat.

Laburpena

Pertsona bi, isolatuta, lurrean kukubilkatuta, hibernatzen baleude bezala. Pixkanaka, lozorrotik esnatu ondoren bezala, argiaren energiaren arabera hedatzen dira.

Animaliak ala landareak? Ez du axola. Garrantzitsuena da konturatzea mugitzeko gaitasuna dutela eta, batez ere, laster bientzako koreografia bat osatuko dutela.

Haurren pozaren pare, inguruarekin liluratuta daude. Munduaren hasiera bailiran, joko akrobatikoen bidez paisaia osatzen duen guztiarekin elkarreragitea bilatuz.

Baina naturala ez den objektu bat agertuko da beren espazioan, eta oreka delikatua asaldatuko du: kubo bat gurpilen gainean, zeinaren angeluek eta lerroek kontraste egiten baitute figura akrobatikoen biribiltasunarekin eta fantasiarekin.

“Makina” hori egurrezkoa eta metalezkoa da batez ere, eta, labana suitzarren antzera, mekanismo ugari ateratzen zaizkio, zein baino zein ezgauzagoa. 

Sistema sofistikatua da, patetikoa bezain sofistikatua, eta pixkanaka espazioa inbadituko du eta pertsonaien mugimendu-askatasuna gero eta gehiago murriztuko du.

Aurrerabidearen metafora, askatu adina suntsitzen eta alienatzen duena?

 

Konpainiari buruz

Keep Company zirku-konpainia bat da, ingurumena eta ekologia ardatz dituen ikuskizunak egiteko konpromisoa duena. Eszenaratze bitxiak eta umorez beteak ditu Keep Company, eta ikus-entzuleengan eragin nahi du, espazio desberdinetara egokitzeko moduko zirku garaikideko ikuskizunekin. 

Abby Neuberger eta Luca Bernini, konpainiaren sortzaileak, publiko zabalera iritsi nahi dute antzerki-adierazpenaren eta porte akrobatikoen bidez. Taldearen Compost lehen sorkuntza-lanerako Aloïs Riche batu zaie. Ikuskizun horrek ikusle eta espacio guztietarako balio du.

 

Fitxa artistikoa

Antzezleak: Abby Neuberger eta Luca Bernini (eskuz esku) eta Maïwen Cozic (makina)

Eszenografia: Maïwenn Coziz

Akonpainamendu dramaturgikoa: Nicolas Vercken

Musika aholkularitza eta kanpoko entzumena: Julie Mondor  

Jantziak: Irene Pacini.

Data: 06 – 27 

Ordutegiak: 17:30 / 20:00

Lekua: Casilda Iturrizar Andrearen parkea (ahate urmaelaren ondoan)

KOLEKTIV LAPSO CIRK (Katalunia) “OVVIO”

  • Zirkua (50 min).
  • Adin guztietako ikusleentzat.

Laburpena

Ovvio batere zerikusirik ez duten bi pertsonen arteko topaketa da; bi persona horiek, hala ere, arrisku-premia bera dute, fisikak eta kasualitateak porrot eginarazi aurretik noraino irits daitezkeen jakiteko premia izugarria. Non dago erori aurreko perfekzio-unea?

“Jolasa” da muga hori bilatzeko modua, hau da, konfiantza, lotzen dituen eta jarraitzera bultzatzen dituen soka.

Ovvio erronka bat da.

Eszenatokian bi pertsonaia –berehala jabetzen gara haien arteko desberdintasunez–, eta zurezko plantxen eta barren arkitektura daude. 

Ekintza goranzko tentsio- eta adrenalina-klimax baterantz doa, agertzen den eraikuntza bakoitza aurrekoa baino arriskutsuagoa eta ustekabekoagoa da, orekak gero eta ezinezkoagoa dirudi.

Umore Azoka saria ikuskizun onenari/konpainia hasi berriari (2018); Zirkolika saria aretoko zirkuko ikuskizun onenari (2019) eta Valladolideko kaleko arteen nazioarteko jaialdiko saria, zirkuko ikuskizun onenari (2021).

 

Konpainiari buruz

David & Tomas zirkuko bi artista dira, orekan eta objektuen manipulazioan espezializatuta daudenak. Cirko Vertigo eskola profesionalaren ondoren, 2016an, Veronica Capozzoli, Léa Legrand eta Carla Carnererorekin batera Kolektiv Lapso Cirk sortu zuten.

David Díez Méndez Valladoliden (Espainia) jaio zen, eta zirkuko artista gisa trebatu zen Carampa Zirku Eskolan (Madril, ES) eta Vertigo Zirkuan (Torino, IT), non malabarismoan eta Cyr gurpilean espezializatu baitzen. Lengoaia eta tekniko pertsonala garatzen du, eta sustraiak jartzen ditu lehengaiek eskaintzen dituzten aukerak aztertzean.

Tomas Vaclavek Eslovakian jaio zen, eta Cirko Vertigoren eskolan (Torino, IT) jaso zuen prestakuntza. Bertan, oreka-eskaileran espezializatu zen, eta, ondoren, Zirku Garaikideko Masterrean izena eman zuen, DOCH Unibertsitatean (Stockholm, Suedia), non bere zirku-proiektuari aplikatutako teknologia berriak esperimentatzen baititu.

 

Fitxa artistikoa

Artistak: Tomas Vaclavek, David Díez Méndez

Ekoizpena: Kolektiv Lapso Cirk

Kanpoko begirada eta zuzendaritza: Francesco Sgro, Morgan Cosquer, Jorge Albuerne

Jatorrizko musika: Gabriele Mitelli, Nicola Di Croce

Datak: 07 – 01/02

Ordutegiak: 01-19:30 / 02-18:30

Lekua: 01 – Bizikidetasun Plaza / 02 – Plaza Barria

LA INDUSTRIAL TEATRERA (Katalunia) “HERENCIA”

  • Klowna / Zirkua (55 min).
  • 5 urtetik gorakoentzat.

Laburpena

Clown ikuskizun honek gogoeta egiten du uzten diguten eta uztea gustatuko litzaigukeen munduaz. Bi pertsonaia zabortegi batean botata… Bertan bizitzera ohitu… eta bat-batean dena aldatzen da. Bidaia xamur eta dibertigarri bat eskaintzen dizuegu, gure herentzia transformatzeko.

 

Konpainiari buruz

La Industrial Teatrera antzerki- eta zirku-konpainia bat da, kalekoa eta aretokoa, clown-ean espezializatua. Jaume Navarro eta Mamen Olías artisten arteko topaketatik sortu zen, 2002an. Bi artista horiek ibilbide profesional luzea dute antzerki- eta zirku-konpainietan eta -proiektuetan.

Elkarrekin hainbat ikuskizun sortu dituzte, hala nola Naufragos, De Paso, Rojo, Sueños de Agua, En color?, Motards, Il Mondo edo Ooolee! Haiekin, publikoarekin komunikatzea bilatzen dute, barrearen, irribarrearen eta emozioen bidez, eta, hori lortzeko, interpretazio-teknika, zirku-teknikak eta kaleko antzerki-teknikak erabiltzen dituzte, eta batez ere clown-ean espezializatu dira.

Sariak:

  • Náufragos: Kaleko ikuskizun onena Kataluniako Zirku sarietan – Zirkolika – 2016 
  • De paso: Zuzendari onena eta eszenaratze onena Kataluniako Zirku sarietan – Zirkolika – 2012

 

Fitxa artistikoa

Sorrera: La Industrial Teatrera (Mamen Olías eta Jaume Navarro) 

Clown-ak: Jaume Navarro eta Mamen Olías 

Zuzendaritza: Jordi Purtí 

Zuzendaritza-laguntzailea: Natalia Méndez 

Eszenografia: Jordà Ferrer (Antigua i Barbuda) 

Atrezzoa: Marta Soto 

Puzgarria: Patx-work 

Jantziak: Mamen Olías eta Rosa Solé 

Argazkia: Pere Virgili 

Bideoa: Julian Waisbord

Data: 07 – 01

Ordutegia: 20:00

Lekua: Gas plaza

LA MACANA (Galizia)  – “PINK UNICORNS”

  • Dantza (70 min). 
  • 8 urtetik gorakoentzat.

Laburpena

Ikuskizunaren erronka da aita bat seme nerabearekin eszenaratzea.

Alexis Fernández, nazioartean dantzari gisa esperientzia handia duen galiziarra da, jatorria Kuban badu ere, Paulo semearekin dantzatzeko erronka handiari aurre egin behar diona. Hemezortzi urteko mutila da Paulo, atletikoa eta sortzailea, energiaz betea eta bere ikuspegi “millennial”a aitarekin konparatzeko gogoz. 

 

Konpainiari buruz

La Macana dantza-konpainia bat da, jatorria Galizian dueña. 2009an sortu zuten Caterina Varela eta Alexis Fernández sortzaileek eta antzezleek.

Beste artista batzuekin etengabe lankidetzan aritzea eta haien proiektuak nazioartean oihartzun handia izatea dira La Macana eratzeko funtsezko zutabeetako bi.

Hainbat aldiz saritua eta hogei bat herrialdetan baino gehiagotan aurkeztua izan den Ven euren lehen lanari esker, nazioartean lekua egitea lortu dute, eta horri esker azken urteotan atzerriko beste artista eta erakunde batzuekin elkarlanean aritu dira.

Orain arte, ekoizpen propioetan lan egin dute (Ven, Shure PG48, Sometimes, No title yet), beste artista batzuekin lankidetzan egindako proiektuetan (Cola de Gallo, SEISDECATRO, Drown the Road, Invisible Wires), edo beste konpainia batzuetarako gonbidatutako koreografiako profesional gisa (Chuck & Bruce, Lust).

Lan sortzailea pedagogikoarekin bateratzen dute, eta nazioarteko hainbat zentrotan gonbidatutako profesionalak ere badira.

 

Fitxa artistikoa

Zuzendaritza artistikoa: Caterina Varela, Samir Akika & Alexis Fernández

Antzezleak: Alexis Fernández & Paulo Fernández

Espazioaren diseinua: Tilo Schereieck

Argiztapenaren diseinua: Afonso Castro

Produkzio zuzendaritza: Caterina Varela

LA TRAPECIONISTA CÍA. (Euskal Herria – Nafarroa) – “ARTXIPIELAGO”

  • Zirkua / Dantza (40 min).
  • 6 urtetik gorakoentzat.

Laburpena

Artxipielagoa funtsezkoenera itzultzeko beharretik sortu da. Funtsezkoa zer den jakiteko beharretik.

Zer geratzen zaigu bizi izan dugun horretatik? Zerk balio du eta zerk ez? Zer utzi behar dugu albora gure bidaiarekin jarraitu ahal izateko? Zeintzuk dira irauten duten oroitzapenak? Edo astunak egiten zaizkigunak? Zerk zailtzen digu ibiltzen jarraitzea? Eta zerk errazten digu joan nahi dugun lekura eta joan nahi dugun moduan joatea?

Aldatuz doan paisaian pertsonaia nagusia galderak horiek markatutako ibilbide fisiko, emozionala eta espaziala biziko du.  

Artxipielago trapezio finkoko hiru ekitaldik osatzen dute, non haria mugimendua izango den, dantza.

 

Konpainiari buruz

“Trapezionista” Maitane Azpirozen (dantzaria eta trapezista) proiektua da, dramaturgia eta hizkuntza ez-konbentzionalen proiektu eszenikoei bizia emateko. Ideia eta kontatzeko modu desberdinekin esperimentatzeko, bilatzeko eta arriskatzeko nahiarekin. Horregatik, denbora ematen du, halaber, idazkera eszeniko berriei buruz hausnartzen eta horiek ikertzen, bai proiektu pertsonaletan, bai partekatuetan.  

“La Trapezionista” Nafarroako konpainia bat da, gorputzaren kontatzeko moduan oinarritzen diren proiektu eszenikoak hartzeko nahiarekin sortua. Zirkua du ardatz nagusi, baina zirkua mugimendu gisa ulertuta. Konpainiak hizkuntzaren arloan garatzen duen erronka iraunkorretako bat da dantzaren eta zirkuaren arteko muga desagerrarazten saiatzea. Lengoaia bakarra sortzea, non garrantzitsuena transmititzen diren intentsitatea eta emozioa baitira, gorputzari bere adierazkortasunarekin, sentsibilitatearekin, mugimenduarekin, trebetasunarekin eta birtuosismoarekin adierazten utziz. Beti, eta horrela oso argi daukagu ezarritako mugak (grabitatearen legea edo ezinezkoak, adibidez) hautsi nahi dituela zirkuaren performatibotasunaren bidez eta ondorio dramaturgikoetarako, horrek imajinario kolektiboa aberasten du, magia bereziak sortuz. 

 

Fitxa artistikoa

Koreografia, dramaturgia eta eszenaratzea: Maitane Azpiroz

Interpretazioa eta lankidetza: Teresa Magallón

Arduradun teknikoa: Guillaume, Gus, Desnoulet

Biolontxelista: Alejandro Saul Martinez González

LE PIANO DU LAC  (Frantzia / Asturias) SWING AND SWIM, A BORDO DEL PIANO DE LOS MARES”

  • Musika / Kaleko antzerkia (60 min).
  • Adin guztietako ikusleentzat.

Laburpena

Irudikatu korronteen gainean aurrera egiten duen piano bat, ekaitzei desafioa eragiten diena, bere sinfonia berezia itsasertzetatik zabaltzeko. Irudikatu piano-itsasontzi bat, itsasoak zeharkatzeko, edozein hondartzatara iristeko eta itsasadarrak ainguratzeko gai dena; portu onera iristen den piano bat, bere melodiak proiektatzen dizkiona Erriberako zubian lasai-lasai egoten den jendeari. Piano, belaontzi eta kitesurfen arteko hibridoa, Bilbon atrakatu duena aurrenekoz estatuan. 

Piano-itsasontziaren barruan, “Y Swing 276” hirukotea doa, “Le Piano du Lac” konpainiari lotu berria. Chanson francaiseren eta jazzaren klasikoak errepasatuko dituzte. Musikak olatuen gaineko giro gorabeheratsu batera eramango zaitu, 40ko eta 50eko hamarkadetako herri-dantzetako retro-guinguette girora. L ‘écume du swin ” (swingaren aparra) bere sorkuntza berria, itsasoetako pianoan ontziratzen da Europa osoko urak zeharkatzeko.  

 

Konpainiari buruz

Le piano du lac zuzeneko ikuskizunak sortzen dituen konpainia da, paisaia naturala edo urbanoa atzealdean dituela. Jotzeko modua aldatzean, Le piano du lac-ek musika-topaketak egiten ditu leku sinestezinetan, eta pertsonen arteko truke exotiko bezain poetikoa sustatzen du. Gertakizun musikal bat aurrekaririk gabeko agertoki batean, irudi argitaragabeak, soinu harrigarriak eta poesian oinarritutako interakzio pertsonala sortzen dituena.

 

Fitxa artistikoa

Sorkuntza: Le Piano du Lac, La Xata La Rifarekin koprodukzioan

Antzezleak: Romuald Boutelier (pianoa), Angèle George (kantua eta perkusioa) eta Alexis Geslin (gitarra)

Nabigazioa: Xavier Nageotte

Soinua: Léo Moreau

Komunikazioa: Helena Pérez

Ekoizpena: Monica Cofiño

Datak: 06 – 30 / 07 – 01 

Ordutegiak: 30 – 19:00 / 01 – 20:30 

Lekua: Nerbioi Itsasadarra (Erribera zubiaren parean)

LES MALLES CIE. (Suitza)  – “MANTO”

  •  Zirkua / Klown / Dantza / Txotxongiloak (35 min).
  • 5 urtetik gorakoentzat.

Laburpena

Georges eta Victoria poliki-poliki agertzen dira beroki bat duen esekigailu batetik, eta introspekzio-une bat eskaintzen dute. Dantza, antzerkia eta txotxongiloak nahastetik dator euren poesia. 

Manto ikuskizun bitxi eta hunkigarria da, denboraren joana aztertzen duena gure bizitzetan eta zahartzearen ukoan. Les Malles lanak fantasiaren, irudimenaren eta giza harremanen arteko oreka eta sentsazioak ditu inspirazio-iturri, ikuskizun visual eta poetikoa eraikitzeko.

 

Konpainiari buruz

Les Malles Cie. espazio publikorako antzerki-konpainia da, egoitza Valaisen duena (Suitza). 2016an sortu zen, Romain Guex titiriteroaren eta Céline Fellay dantzariaren arteko topaketan. Helburua da txotxongilo manipulatuak, dantza eta keinu antzerkia konbinatzen dituzten sorkuntzak garatzea, proiektu artistikoak eskainiz ikuskizun ibiltari gisa.

Konpainiak lotura estua izan nahi du bere publikoarekin, hainbat publiko-motari zuzendutako sorkuntzen bidez, belaunaldi guztiak batera. Horregatik aukeratu zuen, jakina, kalea jolastoki gisa, ikusleekin partekatzeko eta trukatzeko aukera emanez.

4 urtez, konpainiaren ikuskizunak 12 herrialdetan gauzatu dira, kale-antzerkiko 63 jaialditan 180 emanaldi baino gehiago eginez. Konpainiaren ekitaldi nabarmenen artean, honako hauek aipa ditzakegu: Plage des Six Pompes (Suitza), Châlon dans la rue eta Marionetaseko Antzerkien Munduko Jaialdia (Frantzia), De Gevleugelde Stad Ieper (Belgika), Pflasterspektakel (Austria), bai eta Wuzhengo (Txina) nazioarteko antzerki-jaialdia ere.

 

Fitxa artistikoa

Dantza eta manipulazioa: Céline Fellay

Coachinga eta eszenaratzea: duda Paiva

Dramaturgia eta kanpoko begirada: andrea Fidelio

Musika: Basile Richon

Grafikoak: Les Ateliers Du Facteur

Jantzien laguntzailea: Angelina Aomar

Argazkiak: Susy Lagrange

Ekoizpena: Compagnie Les Malles

Honako hauen laguntzarekin: Loterie Romande, L ‘Etat du Valais, Fullyko Udala, Siongo Udala

Laguntza turistikoa: Pro Helvetia

Egoitzak: Interface Theatres, La Roseraie

Eskerrak: Andréanne Thiboutot

Data: 06 – 29 

Ordutegiak: 18:00 / 20:30 

Lekua: Casilda Iturrizar Parkea (ahate urmaelaren ondoan)

LES RUSTINES DE L’ANGE (Frantzia)“ÇA VA VALSER”

  • Musika  / Kaleko antzerkia (60 min).
  • Adin guztietako ikusleentzat.

Laburpena

Led Zeppelinekin hasi Marc Perronerekin amaitu, Madness eta Bourvilla tartean direla, Ça va valser sei akordeonistek osatzen dute, dantza egin nahi dutenentzat, ikusi nahi dutenentzat edo, besterik gabe, entzun nahi dutenentzat jotzen dute. Ikuskizun musikal eta koreografiatua da, estandarrak, poesia eta rocka desafiatzen dituena, publiko zorrotzarentzat eta hain zorrotz ez direnentzat. Ça va valser poza da, beste ezeren gainetik

Konpainiari buruz

“Les Rustines de l ‘Ange” konpainia Kontseilu kolegiatu batek zuzentzen duen elkartea da, eta kide hauek ditu:

  • Bertrand Perret (proiektu-burua)
  • Fanny Terrail (enpresa-komunikazioa)
  • Frank Gonthier (arotza)
  • Nathalie Martinatti (FLE irakaslea)
  • Alice Coffinet-Menahem (ingeleseko irakaslea)

Laburpena

Led Zeppelinekin hasi Marc Perronerekin amaitu, Madness eta Bourvilla tartean direla, Ça va valser sei akordeonistek osatzen dute, dantza egin nahi dutenentzat, ikusi nahi dutenentzat edo, besterik gabe, entzun nahi dutenentzat jotzen dute. Ikuskizun musikal eta koreografiatua da, estandarrak, poesia eta rocka desafiatzen dituena, publiko zorrotzarentzat eta hain zorrotz ez direnentzat. Ça va valser poza da, beste ezeren gainetik

 

Konpainiari buruz

“Les Rustines de l ‘Ange” konpainia Kontseilu kolegiatu batek zuzentzen duen elkartea da, eta kide hauek ditu:

  • Bertrand Perret (proiektu-burua)
  • Fanny Terrail (enpresa-komunikazioa)
  • Frank Gonthier (arotza)
  • Nathalie Martinatti (FLE irakaslea)
  • Alice Coffinet-Menahem (ingeleseko irakaslea

 

Fitxa artistikoa

Zuzendaritza artistikoa: Séverine Bruniau

Konponketak: Leo Haag, Olivier Perrin, Séverine Bruniau

Jantziak: Magalie Lhony ier, Sophie eta Séverine Bruniau

Ekoizpena: Les Rustines de l ‘AngeFitxa artistikoa

Zuzendaritza artistikoa: Séverine Bruniau

Konponketak: Leo Haag, Olivier Perrin, Séverine Bruniau

Jantziak: Magalie Lhony ier, Sophie eta Séverine Bruniau

Ekoizpena: Les Rustines de l ‘Ange

LOS GALINDOS (Katalunia) – “MDR – MUERTE DE RISA”

  • Zirkua / Klown (60 min).
  • 12 urtetik gorakoentzat.

Sinopsis

MDR es una farsa para incomodar y divertir.

Melon, Mardi y Rossinyol se enfrentan a un conflicto inesperado. Su naturaleza indómita y torpe y su necesidad de existir los llevan a una obra improbable, donde exploran libremente cualquier barbaridad. Esta experiencia hilarante y aterradora transmite una historia de amistad sincera y áspera, provocada por un sentimiento de responsabilidad y de culpa. Un crimen improbable, un juicio dudoso y un castigo absurdo. Paradójicamente, quizás llegarán a provocar el deseo de morir de risa.

Premio del Público en el Festival Internacional de Artes de Calle de Valladolid 2021.

**Entrada con invitación. Se podrán reservar en la Página Web www.bilbokokalealdia.eus

Sobre la compañía

Abrumados por un sentimiento de injusticia devastadora y un escalofriante desajuste global, queremos poner en cuestión la arbitrariedad de la justicia desde el payaso, como personaje de la escena y del circo. MDR es una vivencia escénica que ha requerido la trasposición de lo cuotidiano configurando un espectáculo para contagiar optimismo y despertar el espíritu crítico, donde la risa, el placer y la fantasía son el motor.

El circo, como arte nómada, nos ha permitido conocer diversas geografías y a la vez nos ha proporcionado diferentes paisajes emocionales entre la creación, el aprendizaje y la transmisión. Hemos desarrollado un proyecto artístico con huella propia, donde el oficio nos exige una búsqueda escénica comprometida.

Inspirados por la poética y el imaginario fantástico del Circo, Los Galindos nace en 1991 de una sinergia de búsqueda inquieta y de la creación colectiva. La compañía recibe el Premi Nacional de Cultura 2016 a los veinticinco años de trayectoria y, por MDR en 2021, el Premi de la Crítica a Mejor Espectáculo de Circo, el Premi Zirkólika Especial del Jurat y el Premio del Público en el TAC de Valladolid.

 

Ficha artística

Concepto y dirección: Bet Garrell y Marcel Escolano

Creación e interpretación: Anicet Leone, Gabriel Agosti y Marcel Escolano

Acompañamiento artístico y regiduría: Bet Garrell

Puesta en escena: Stephane Filloc

Ayuda en la escritura y concepto escenográfico: Joël Fesel

Complicidad conceptual: Johnny Torres

Objeto: Nartxi Azcazrgorta

Vídeo: Marc Soler

Fotos: Klara Pedrol y Mireia Guilella

Producción: Caterina Fiol y Los Galindos

Difusión: Daphné Malherbe

Colaboraciones, ayuda i complicidades indiscutibles:

Santi Ruiz Albalate, Adrià Naranjo, Franxi Misserachs, Imma Vilar, Antigua i Barbuda, Adriano Marçal, Joan Cruixent, Txo Titelles, Borde Basse, Jordà Ferrer, Txell Janot.

Apoyo en la creación: Ajuntament de Cardedeu – Cardedeu Inspirant Cultura.

Con la complicidad de la Taula de Cultura y Jóvenes de St. Esteve de Palautordera, la Cía. Baró d’Evel Cirk, Carnage Productions y el Konvent de Cal Rosal, así como las áreas de Cultura de los Ayuntamientos de Sant Esteve de Palautordera y de Granollers.

Con el apoyo del ICEC – Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya y del Institut Ramon Llull.

Datak: 29/30 – 06

Ordutegiak: 29 – 20:30 / 30 – 19:30 

Lekua: San Frantziskoko hiri ortua (Mariaren Bihotza plaza)

MADUIXA CÍA (Valentziako Erkidego) “MIGRARE”

  • Dantza (40 min).
  • 12 urtetik gorakoentzat.

Laburpena

Lau emakume eta espazio huts bat. Hutss, baina oztopoz eta muga ikusezinez betea, gorroto irrazionalez eta aurreiritziz. Emakumeek sorterria utzi behar izan zuten, eta, orain, jomugako herrialdeak baztertu egiten ditu. Beren lekua bilatzen ari dira. Bizitzeko, egoteko, errotzeko, izateko leku bat. “Etxe” deitzeko moduko leku bat. Horixe eskatzen dute, besterik ez. Eta hori lortzeko borrokatuko dira.

Ikuskizun hau euren borroka da. Emakume indartsuen, ausarten eta, batez ere, erresilienteen, borroka.

Hankamakilak funtsezko elementu dira istorio bat kontatzeko Maduixa konpainian; hain zuzen ere, euren ezaugarri bihurtu dira eta dantzaren, keinuen eta orekaren arteko harremana artikulatzeko aukeren unibertsoa irekitzen dute.

Moritz FiraTàrrrega saria estreinaldi onenari 2021ean.

 

Konpainiari buruz

2004an sortu zenetik, Maduixa Cía. konpainiak aretoko eta kaleko arte-sorkuntzak egiten ditu publiko guztientzat. Ikerketa eta diziplinen nahasketa dira sormenaren eragile nagusiak konpainiaren ekoizpen bakoitzean, hizkuntza eszeniko berriak esploratzeko eta istorioak sortzeko ausardiaz jarduteko helburuarekin. 

Konpainiak bere estiloa lortu du egin dituen hamabi ekoizpenetan baino gehiagotan, dantzaren, arte plastikoen eta teknologia berrien fusioaren ondorioz, eta horiek interpreteen gorputzekin konbinatzen dira, ikusizko poetika handi baten irudiak sortuz.

Urte hauetan zehar, hogei sari baino gehiago jaso dituzte bere lanek; besteak beste, hiru MAX sari (arte eszenikoen aintzatespen gorena Espainian) eta lau FETEN sari (haurrentzako Europako Antzerki Azoka). Konpainia nazioartera zabaldu denez, mundu osoko 25 herrialde baino gehiago bisitatu ditu, eta antzoki eta jaialdi ugaritan parte hartu du.

Gainera, konpainiak arte eszenikoen munduko hainbat jarduera osagarritan parte hartzen du, hala nola 1990etik egiten den Suediako Mim-aren Nazioarteko Erakusketaren zuzendaritza artistikoan.

 

Fitxa artistikoa

Antzezleak: Sara Canet, Paula Quiles, Laia Sorribes, Melissa Usina/Paula Esteve, Cristina Maestre

Zuzendaritza artistikoa: Joan Santacreu

Zuzendaritza koreografikoa: Cristina Fernández

Dramaturgia eta zuzendari laguntzailea: Paula Llorens

Musika-konposizioa: Damián Sánchez

Jantziak: Pascual Peris

Argiak: Ximo Olcina

Soinu diseinua: Andrés Roses

Ekoizpena: Loles Peris, Elena Villagrasa

Ekoizpen exekutiboa: Maduixa Teatre, SL. Amb la complicitat de MA Scène Nationale-Pays de Montbéliard

Fira Tàrrega, MA scène nationale – Pays de Montbéliard, Valentziako Teatre Escalante eta Danza Metropolitana Barcelonarekin batera ekoitzia

Institut Valencià de Cultura, Suecako Udala, Villenako Udala eta Puig Udalaren lankidetzarekin.

Data: 30 – 06 

Odutegia: 18:30

Lekua: Bizikidetasun plaza

MANOLO ALCÁNTARA (Katalunia) “MAÑA”

  • Zirkua / Instalazioa (50 min).
  • Adin guztietako ikusleentzat.

Laburpena

Maña zuzeneko instalazio-ikuskizuna da, gardena, eta hasiera-hasieratik agerian uzten ditu zeintzuk diren asmoak eta helburuak: arku erraldoi bat eraikitzea kutxa oso astunekin, ahalik eta indar gutxien erabiliz, teknologia ezegonkor eta zahar baten laguntzaz, baina egunean dagoena eta teknologia atenporala duena, bidea asko nabarmenduz. Ikuskizunaren gakoa asmakizuna da. 

2021eko Zirku Sari Nazionala, Espainiako Gobernuko Kultura eta Kirol Ministerioak emana.

 

Konpainiari buruz

Artista autodidaktatzat dauka bere burua. Zirkuan eta arlo eszenikoan sartu zen hainbat lankidetzaren, lanen eta prestakuntza-tailerren bidez; horiekin Argentinara, Japoniara eta Frantziara bidaiatu zen. Hainbat konpainiarekin lan egin zuen: Subus, Xirriquiteula Teatro, Circo Tuqui eta Comediants, besteak beste. Talde-sorkuntzetan parte hartu du, hala nola Arran ikuskizunean eta Utopista eta A Banda ikuskizunetan. 

  1. urtean Circo Imperfecto konpainiaren sortzaileetako bat izan zen, Genuinos Imperfectos ikuskizunarekin; lan horrekin Tàrregeko Firako kale-ikuskizun onenaren saria irabazi zuen. 

2005ean bere konpainia sortu zuen, Solo Manolo, Lokomozio ikuskizunarekin. 

2007an Tranuïtes Circus ikuskizunean parte hartu zuen. 

2008an El coleccionista de paisajes ikuskizunean parte hartu zuen. 

2010ean Plecs ikuskizuna sortu eta zuzendu zuen. Arte Parateatralen FAD Sebastià Gasch saria jaso zuen 2010ean, Zirkolika saria 2010eko zirku-ikuskizun onenari, eta FIOT 2011 Outonoko Nazioarteko Antzerki Jaialdiko Ikuskizun onenari. 

2013an Wasteland ikuskizunean parte hartu zuen. 

2014an Rudo ikuskizuna sortu eta zuzendu zuen. 

2015ean, Art ikuskizunean parte hartu zuen.  

2018ko urtarrilean, Pas ikuskizunean parte hartu zuen, Manresan, Kultur Hiriburuaren inaugurazio-ekitaldian.  

2019an, Déjà Vu ikuskizuna estreinatu zuen, FETEN saria lortu zuena 2021ean, zirku-teknikak dramaturgia berrira egokitzeko lan onenari.

2021ean Zirkuko Sari Nazionala irabazi zuen, Espainiako Gobernuko Kultura eta Kirol Ministerioak emana.

 

Fitxa artistikoa

Ideia, sorkuntza eta zuzendaritza: Manolo Alcántara

Antzezleak: Manolo Alcántara eta Joan Trilla

Jantziak diseinatu eta egitea: Rosa Solé

Eszenografiaren diseinua eta eraikuntza: Manolo Alcántara

Kudeaketa eta ekoizpen exekutiboa: Clàudia Saez

Banaketa nazionala: Portal 71

Nazioarteko banaketa: Alapista

Ekoizpena: CIA. Manolo Alcántara

Ekoizpenerako euskarria: La Destil · leria

Laguntza: ICEC – Kataluniako Generalitatea eta INAEM

Data: 07 – 02

Ordutegia: 19:00

Lekua: Gas plaza

MYSTÉRIEUSES COIFFURES (Euskal Herria – Iparraldea) – “IPUIN MISTERIOTSU BATETIK ATERATAKO LORATEGIA”

  • Instalazioa (arratsalde osoa).
  • Adin guztietako ikusleentzat.

Laburpena

Lore-bitxikerietan esperientzia duen ikertzaile bik erabaki dute Casilda Iturrizar parkea ikerketa-laborategi bihurtzea Bilboko Kalealdia Jaialdiaren barruan, kolore guztietako lore bakarrak eta onirikoak sortzeko.

2021ean apustu bat egin zuten, 1.001 loreen lorategia sortzea, 2024ra arte!

Aurten, lore berriak zoro antzean dabilkien irudimenetik aterako dira.

Loreak kuxinak bailiran, zurtoin luzeko loreak, erroen antzera aulkietan edo eskaileretan kiribiltzen direnak… 2021ean Parkerako sortu zituzten eta izen arraroak zituzten loreei gehituko zaizkie.

Erdu Casilda Iturrizar parkeko lorategira, ipuin batean zaudela pentsatuko duzu-eta!

 

Konpainiari buruz

Christophe Pavia oso gazterik trebatu zen aktore eta zuzendari gisa. Baina dekoratuen, osagarrien eta orrazkeren grainak beste arte-mota batera eramaten dute… “eskultura kapilarra”. 2009an Les Mystérieuses Coiffures konpainia sortu zuen.

Lehenengo ikuskizuna osagarriz betetako txori-kaiola batean oinarritzen da; antzerki ibiltari txiki bat egiten du, publikoa eraldatzen duena, buru gainean loreak eta hostotxoak, lumak, tximeletak, txoriak, zintak eta osagarri guztiz eroak jarriz, 5 minutu baino gutxiagoan. Orduan, “entresort” poetiko bat eta pertsonaia bat, aldi berean dena pailazo, poeta, Alizia Herrialde Miragarrian ipuineko “chapelier fou” eta Tim Burtonen unibertsotik ateratako ile-apaintzaile.

Cage aux oiseaux-en ondoren, Christophe Paviak bere unibertsoa gauzatzeko dekoratuak asmatu zituen: banku publikoa, ijito-karabana bat, etab.

Etengabeko bilakaeran, 2021etik aurrera, Bilboko Kalealdia jaialdirako formatu handiko kontzeptu, instalazio eta dekorazio bat sortu zuen bere lore- eta poetika-unibertsoan, Casilda Iturrizar parkean.

Les Mystérieuses Coiffures konpainiak kaleko arteen jaialdi askotan parte hartu du Frantzian, Europan eta mundu osoan, esaterako: Fest’Art Libournen, Festival International de Théâtre Rue Aurillacen, Chalon dans la rue, Musicalarue Luxeyn, Cirk Jaialdia Belgikan, Odenzal Holandan, Kunsten op Straat Diepenheim Holandan, RIO-LOCO Jaialdia Frantziako Tolosan, Bilboko Kalealdian, “Chassepierre” kaleko Arteen Nazioarteko Jaialdia Belgikan, Milano Clown Festival Italian, Fremantle Street Art Festival Australian, Adelaide French Festival Australian, Montreal, Kongo Brazzaville, Belgrad (Bulgaria), Maroko, Deventer (Holanda)…

 

Fitxa artistikoa

Ekoizpena: Karakoil Production

Zuzendaria eta artista: Christophe Pavia

Zuzendaritza teknikoa eta eszenaratzean laguntzailea: Corinne Li Thaï

Datak: 06 – 27/28/29 

Ordutegiak: 17:00etatik aurrera

Lekua: Casilda Iturriza Andrearen parkeko ahate urmaelaren inguruetan

NACHO VILAR PRODUCCIONES & YLLANA (Murtzia) – “GLUBS”

  • Kaleko antzerkia (60 min).
  • Adin guztietako ikusleentzat.

Laburpena

Lau marinel zoro galduta azaltzen dira barrualdean, naufragio zalapartatsu baten ondoren. Hortik aurrera, helburu bakarra izango dute: beren barkua lehenbailehen eramatea portu batera, itsasoratzeko. Umorearen epopeia epiko honetan, gure marinelek marrazoak arrantzatu, loro zoroekin topatu edo bataila barregarriak izango dituzte, ikusleak eurekin eramanaz hamaika egoera zentzugabetan barrena, atzean itsasoaren mundu seduktorea dagoela.

 

Konpainiari buruz

Yllana Teatro eta Nacho Vilar Producciones elkartu ziren Glubs sortzeko, kale-antzerki ibiltariaren ikuskizun komikoa. Horixe izan zen Yllanak sortu zuen lehenengo kaleko ikuskizuna, 30 urte bete zituenean, eta seigarrena Nacho Vilar Producciones konpainiarentzat, Habitus Mundi eta Typical arrakasten ondoren. Glub (1993) ikuskizunean inspiratuta, Glubs lanak hitzik gabeko umorea, bisuala eta erritmo handikoa ditu bereizgarri; oraingo honetan, ikusleak ibilbide ibiltarian murgiltzen dira.

 

Fitxa artistikoa

Antzezleak: Sergio Alarcón, Elia Estrada, David Terol eta Emmanuel Vizcaino

Soinu muntaia: Fran Pogo

Argiak: Roberto Lorente

Soinu-espazioa: Alberto Fernández

Irudia: Twin Freaks Studio

Eszenografia: Yllana

Eszenografia egitea: Scnik Móvil eta José Ruiz Saura

Atrezzoa: José Ruíz Saura

Koreografia: Jon Mitó

Jantziak: Sarabiako Tatiana

Administrazioa eta banaketa: Emmanuel Vizcaíno eta Jessica Cerón

Biraren koordinazioa: Jessica Cerónç

Ekoizpen eta kudeaketa-laguntzailea: Adrián Quiñones

Ekoizpen exekutiboa: Nacho Vilar eta Marcos Ottone

Ekoizpena: Yllana eta Nacho Vilar

Koordinazio artistikoa: David Ottone

Zuzendaritza artistikoa: César Maroto

Sorkuntza eta zuzendaritza: Yllana

Data: 07 – 02 

Ordutegia: 21:30

Lekua: Arriaga plaza

NICOLE & MARTIN (Suitza) – “VASILISA”

  • Zirkua (70 min).
  • 6 urtetik gorakoentzat.

Laburpena

Gizon bat Vasilisa alabarekin, alabaorde birekin eta bigarren emaztearekin bizi da basotik gertu dagoen txoko zahar batean. Ama-alabk jeloskor daude Vasilisarekin, oso eder eta langilea delako. Horregatik, Vasilisak gogor lan egin behar du eta gauza asko jasan. Baina amak hil aurretik eman zion panpina batek laguntzen dio. Horri esker, Vasilisa oso ona da ehungintzan. Laster, alkandorak egiteko baimena ematen dio zar-ak eta maitemindu egiten da. Harrezkero, zoriontsu bizi izan ziren hil arte zar-a eta zarina.

Nicole & Martin bere publikoaren bila doaz, eta karparen azpian laguntzeko gonbita egin diote. Karabanetan bizi dira, eta urtean zortzi hilabetez Europa osoan barrena bidaiatzen dute kupula baten itxura duen antzoki batekin.

 

Konpainiari buruz

Bi komediantek sortutako antzerki-konpainia independentea gara: Nicole Gubler Schranz eta Martin Gubler. Gure ikuskizunak ekoizten, sortzen eta taularatzen ditugu. Antzerki herrikoi mota berri bati bizitza emateko grinak eraman gintuen konpainia sortzera, hau da, pertsona guztientzako ikuskizunak eta topaketak egiteko lekua izango zen antzerkia, adina, gizarte-jatorria eta bizi-baldintzak edozein izanik ere.

Antzerkiak, narrazioaren indarrak, transposizio musikalak eta betiko gaien dantzak liluratzen gaituzte. Arte eszeniko guztiak adierazpide gisa erabiltzen dituen antzerkian sinesten dugu. Gure kredo horri bizia emateko, trebetasun artistiko eta tekniko desberdinak eskuratu ditugu. Gure piezak Grimm anaien herri-ipuinetan inspiratuta daude.

Lehenengo urratsa emanda, gure publikoaren bila goaz, eta karparen azpian gurekin egotera gonbidatzen ditugu. Karabanetan bizi gara, eta urtean zortzi hilabetez Europa osoan han eta hemen bidaiatzen dugu kupula baten itxura duen antzoki batekin.

 

Fitxa artistikoa

Ekoizpena: Nicole & Martin
Egilea: Errusiako maitagarriei buruzko istorioa
Antzerkirako bertsioa: Nicole & Martin eta Dominique Saner
Aktorea eta zuzendaritza artistikoa: Nicole Gubler Schranz
Aktorea eta zuzendaritza teknikoa: Martin Gubler
Eszenaratzea: Dominique Saner
Dantza koreografia: Andrea Herdeg
Jantziak sortzea, aholkulari artistikoa: Maria Lehmann-Wipplinger
Joste lanak: Salome Egger
Tailerraren zuzendaritza (jantziak eta osagarriak): Ruth Mäusli

Datak: 06 – 27/28/29 

Ordutegia: 19:00

Lekua: Casilda Iturrizar Andrearen parkeko ahate urmaelaren ondoan

NOSTRAXLADAMUS (Aragoi) – “VOLATINEROS”

  • Zirkua  (45 min).
  • 5 urtetik gorakoentzat.

Laburpena

2022ko Bilboko Kalealdia jaialdirako sortu zen ikuskizuna, Nerbioi itsasadarrean (Areatza-Erripa kaia).

Zubi bat hodeien artean, ametsetara etzanda dagoen hari bat, ilusiorako urrats bat… 90 metroko kablea 10 metroko altueran, trapezio bat eta masta txinatarra kablearen gainean, hiru funanbulista, bi akrobata eta hiru musikari zerurako erdi bidean. Alturako ikuskizuna, diziplina anitzekoa, poetikoa eta bisuala, adin guztietako ikusleentzat. Sentitzeko eta irudimena askatzeko lana.

Artista hegalariak, soinuen ehuleak, ilusio-egileak… Zoru irmoaren segurtasun faltsutik ihes egiteko, horizontaletik urruntzeko eta arriskuari aurre egiteko prestutasunarekin iritsi dira, mundua beste ikuspegi batetik behatzeko, orekaren bila bizitza hutsera igotzeko, harmonia lortzeko eguneroko itomenetik ihes egiteko.  

Batzuetan, segurtasunaren korazatuan babesten gara, hilobi bateko bizitza babestuz, inork ez dezan hil. Baina ilusioa behar dugu, ametsak, ezinezkoak, existentziari bizia emateko. Lastatik askatu behar dugu, loturak askatu, ausardia izan eta hutsunea sortu gure inguruan, hegalak zabaltzeko, eta, azken batean … Hegan! Hemen, alanbrean, bizitza bihurtzen da urrats batean aurrera egitea bezain sinplea eta zirraragarria, bihotzak lasai egiten duen leku, bizitzarekin dantzatzeko asmoz. Beharbada, bizitza une horretanxe dago, eta gainerakoak itxaron egin behar dute.

Bizitzea erronka da. Eta, gure kasuan, grabitateari erronka egitea, zentzu guztietan.

Zergatik? – Galdetuko du bizimodua arrazoiaren bidez ikusten duenak. Zergatik ez? – Bizitza ametsen bidez ikusten dugunok galdetzen diogu geure buruari” 

 

Konpainiari buruz

Nostraxladamusek 22 urte bete ditu ibilbide artistikoan, bi hamarkadaz umorea, tontakeriak eta zirku handia eginez publiko guztientzat. Zirku-teknikez baliatzen dira istorioak kontatzeko, komediak egiteko eta emozioak transmititzeko. 

Nostraxladamus… komedianteen kolektibo bat da… zirku–gizon eta -emakumeen taldea… beren pasioa lanbide duten pertsonak.

 

Fitxa artistikoa

Ideia originala eta ekoizpena: Nostraxladamus

Zuzendaria: Olivier Roustan

Funanbulistak: la Corcoles (Mariona Moya), Milki Lee (Victor Lázaro), Irene de Paz, Noche Diéguez eta Miguel Pollán

Musikariak eta konpositoreak: Sofía Díaz Gotor (pianoa, perkusioa eta kora), Víctor Palacín (biolina), David Celorrio (gitarra)

Muntatzailea eta rigginga: Olivier Roustan

Argiztapen teknikaria: Fermin Izco

Jantzien diseinua: Maria Pérez (Ironic Urban Wear)

Publizitate eta bideo diseinua, argazkia: Teresa Magallón, Zarzel

Egituraren eraikuntza, homologazioa eta diseinu teknikoa: Alberto Lafuente (Talleres Lafuente), Joan Altimir

Datak: 07 – 01/02  

Ordutegia: 23:00

Lekua: Areatza – Ripa kalea (Nerbioi itsasadarraren gainetik)

NUEVEUNO CIRCO CÍA. (Madrid) – “SUSPENSIÓN”

  • Zirkua (60 min).
  • 8 urtetik gorakoentzat.

Laburpena

Bost gizon eszenatokian. Normalak dira, agertoki batean igota daude. Denak desberdinak eta denak berdinak. Elkar zaintzen dute, elkarri bultza egiten diote eta elkarrekin ospatzen dute. Beren itzalen aurka labanak jaurtitzen dituzte, norberari begira eta norbere burua entzuteko geratuz. 

Suspensión lana talde zoragarri baten bi urteko lanaren emaitza da. Malabarismoko koreografiak muturreraino entrenatu eta berrikusi dira, musika sorkuntzan zehar konposatu dute, eszenografia etengabean ari da eboluzionatzen, magia ase geratu arte entrenatu dute, gurasoen, neba-arreben eta aitita-amamen grabazioak berregin dituzte gure proposamenaren muina bilatu arte. Gure buruarekin eta gainerako guztiekin egindako lana.

Esekidura da airera jaurtitako pilota, esekidura-unera iristen dena; edozer gerta daitekeen unea, grabitateari amore eman diezaiokegun unea edo bestelako erabakiak har ditzakegun unea, pilota bat airean geratzen den unea, eta, horrela, agertokian denok eusten diogu arnasari. Horixe da Suspensión.

 

Konpainiari buruz

Nueveuno konpainia 2014an sortu zen, Madrilen. Lan-prozesu jarraitu batean, hizkuntza eszeniko propioa bilatzen dugu, zirku-teknikak fusionatzen ditugu: malabarismoa, objektuen manipulazioa, bertikalak edo magia, koreografia-mugimenduarekin, argiztapeneko eta eszenografiako benetako diseinuen garapenarekin eta gure ikuskizunetako jatorrizko musiken konposizioarekin.

2016an Sinergia 3.0 estreinatu genuen, Leonardo Da Vinciren Vitrubio gizakiaren berrinterpretazioan oinarrituta. Geometria eta malabaristen konbinazioa aztertzen ditugu, efektu bisualekin, eta gorputzaren mugimenduari eta koreografiari garrantzi berezia eman diogu. Emaitza gisa, kritika zoragarria jaso zuen eta Espainiako Antzokien Sareak ikuskizuna gomendatu zuen.

2020an amaitu zen Suspensión ikuskizunaren sorkuntza, konpainiaren bigarren showa eta beste aukera bat, konpainiaren sei urte hauetan sortutako ikaskuntza, lana eta esperientzia guztia partekatzeko. Bi urteko sorkuntza-lana, Nueveuno konpainiako profesional-talde zoragarri honek garatzen jarraitu ahal izateko.

 

Fitxa artistikoa

Zuzendaritza artistikoa eta jatorrizko ideia: Jorge Silvestre

Sorkuntza eta interpretazioa: Carlos Marcos, Fernando Santa-Olalla, Jorge Silvestre, Josu Monton, Miguel Frutos

Dramaturgia, prozesu pertsonalean eta talde-prozesuan laguntzea eta esku-hartze komunitarioa: Laura Presa eta Fernando Gallego (La Rueda Teatro Social)

Koreografia: Iris Muñoz, José Triguero

Kanpoko begirada eta aktore-zuzendaritza: Rakel Camacho, Laura Presa, Fernando Gallego

Argiztapenaren diseinua: Carlos Marcos

Musika konposizioa: Vaz Oliver

Eszenografia diseinua: Alfonso Reverón, Fernando Santa-Olalla, Miguel Frutos

Eszenografia eraikuntza: Ijuggler Circus Props Maker

Jantzigintza eta diseinua: Zaloa Basaldua, Josu Monton

Ekoizpena: Circo Nueveuno Konpainia

Argazkia: Daniel «Chí de la Iglesia»

Bideoa: Alina O ‘Donnell, Paula Semprún

Banaketa Espainian: Nacho Vilar Producciones

Data: 06 – 27

Ordutegia: 22:00

Lekua: Arriaga plaza

Ô QUEL DOMMAGE CIE. (Bélgica) – “ROOM SERVICE”

  • Kaleko antzerkia (30 min).
  • 9 urtetik gorakoentzat.

Laburpena

Room service errepresentazio bufoa da, non amatasunarekin eta amaren eta haurraren harremanen estereotipoekin lotutako eguneroko jarduerak agertzen diren. Ikuskizun hori jolasari (hitzik gabekoa), pertsonaien arteko elkarrekintzari, soinu-unibertsoari eta ikus-efektuari lotuta dago. Haurtxoak, gizakiaren burua eta eskuak dituen txotxongiloak, pertsonaia absurdoki komikoa sortzen du, ahituta dagoen amaren koherentzia gabeko kapritxoak pairatzen dituena.

 

Konpainiari buruz

Ô Quel Dommage 2010ean sortu zen, Bruselako kabareten eszenetan, Justine Moreau, Celine Pellin eta Clara López Casadoren topaketa oparoaren eta Las Lloronas lehen sorkuntzaren ondoren. 2013an konpainia finkatu egin zen, eta ikuskizun berri bat sortu zuen, Henri.

Ô Quel Dommage konpainiaren unibertsoa antzerki zentzugabe, ludiko eta poetikoa da. Clownak, keinuak, irudiak eta musikak hitz egiten dute publikoa bere ohituretatik ateratzeko eta irudimena erabiliz harritzeko.

Beren sorkuntzetan mundu modernoaren kaosa aztertzen dute, baita sentimenduena ere, poesia eta komikiak keinuen unibertsaltasunarekin islatzeko.

Sorkuntza berri bakoitzarekin, teknika berriak berritzeko eta ikertzeko, talde artistiko bat konpainiaren nukleoaren inguruan mobilizatzen da, eta bere ikuskizunak aberasten eta kalitatea hobetzen laguntzen du.

2012an, konpainiak Saltimbanques jaialdiaren programazioa antolatu zuen Bruselan, Bruegel Kultur Zentroarekin lankidetzan.

Gaur egun, 4 ikuskizun dituzte bira egiten: Ma Tache, Henri, Room Service eta Las Lloronas.

WBIri esker (Wallonie- Bruxelles-International) euren lanak erakutsi dituzte Frantzian, Holandan, Tunisian, Montenegron, Txilen, Txinan, Errumanian, Espainian, Finlandian, Palestinan, Bulgarian, Portugalen, Slovenian, Austrian, Polonian eta Txekiar Errepublikan.

 

Fitxa artistikoa

Antzezleak: Justine Moreau eta Estelle Beugin

Sorkuntza: Céline Pellin eta Justine Moreau

Kanpoko begirada: Clara Lopez Casado eta Francy Begasse

Eskerrik asko Zoé Severin, Miss Martine, Olivier Mahiant eta Antoine Cletteri

Fedération Wallonie-Bruxelles-en (Art et Vie) diffusioaren Service-ren laguntzarekin

Data: 06 – 29 

Ordutegiak: 17:30 / 20:00

Lekua: Casilda Iturrizar Andrearen ahate urmaelaren inguruetan

PANORAMA KINO THEATRE (Suitza) – “BILBAORAMA”

  • Kaleko antzerkia (100 min).
  • Adin guztietako ikusleentzat.

Laburpena

Begiratu soilik ez, ikusi baizik. Ulertu soilik ez, sentitu baizik. Panorama ikuskizunak antzerki-esperientzia berritzen du, egiturak bere ardatzean biratu eta errealitatea fantasia bihurtzen duen bitartean. Haren indarra da gure kontzientzia estetikoa piztea eta munduarekin dugun kontaktuari buruz berriz galdetzea. Irudimenezko mundu horretan, publikoa aktore bihurtzen da, gogoz kontra, eta rol nagusia egiten du. 

Panorama ikuskizunak kale-antzerkiaren mugak aldatzen ditu, eta generoa berriz asmatzen du.

Panoramak antzerkirako duen ikuspegi berritzailea bere ardatzean 360º biratzen duen egitura berri batek ematen dio. Leiho batetik, ikus-entzuleek kanpoko mundua esperimentatzen dute. Errotazio progresiboei dagokienez, mundu hori aldatzen, eboluzionatzen eta abstraitzen hasten da. Kanpoko aktoreen ekintzen eta esku-hartzeen bidez ez ezik, publiko orokorraren bidez ere bai, historiaren zati integral bihurtzen baita. Behatzen ari den pertsona ez da soilik antzerki-kontsumitzailea, baita sortzailea ere.

Tom Greder-ek sortu eta garatu zuen Panorama, antzerki-esperientzia espezifikoak, interaktiboak, probokatzaileak eta eraldatzaileak sortzeko. 

 

Konpainiari buruz

Tom Greder (Tomoskarreko ekoizpenak), komedia fisiko kontestual interaktiboan oinarritutako artista ibiltaria da. Suitzan jaio, Australian hazi eta The Circus Space eta Ecole Philippe Gaulier-en trebatu zen. 1988az geroztik, zirku-, antzerki-, kabaret- eta kale-antzerki-ikuskizunak ekoitzi ditu modu independentean, eta zirku-, antzerki-, dantza- eta zinema-konpainia nazionalak zein nazioartekoak lagundu eta zuzendu ditu. 

Nazioarteko interpretazio-sari ugari irabazi ditu, besteak beste, SSA/FARS 2015 gidoi-beka kale-antzerkirako, ikus-entzuleen saria Genteko Jaialdian, Belgikan; publikoaren lehen saria Vevey Jaialdian, Suitzan; lehen saria Brisbaneko kale-antzerkiaren Biurteko Jaialdian, Australian, eta The Childrens Jury Golden Star saria, Mariborren, Slovenian.

Antzerkiaren eta korporazioaren sektoreetako zuzendari eta irakasle gisa, sormenaren eta komedia fisikoaren ikuspegi berritzailearen aldeko jarrera hartu du nazioartean, eta Finding Comedy saioak egin ditu, erregulartasunez, mundu osoan.

 

Fitxa artistikoa

Zuzendari artistikoa: Tom Greder

Artistak: Thom Greder, Natacha Kmarin, Serge Ayala, Baptise Raffanel, Jessica Arpin eta Francisco Vita Roldan

Eszenografia: Clemens Wirz & Katarina Zalar

Jantziak: Gordana Bobojeviا

Babesleak: Swiss Arts Council Pro Helvetia SSA (Suitzako Egileen Elkartea), FARS (Suitzako Kale Arteen Federazioa)

Datak: 06 – 27/28/29 

Ordutegiak: 27 – 19:00 / 28 eta 29 – 18:30

Lekua: Casilda Iturriza Andrearen parkean, Bilboko Arte Ederren Museoaren ondoan

PANPOTX KULTUR ELKARTEA (Euskal Herria) – “UN CAFÉ CON CASILDA”

  • Kaleko antzerkia (4 ordu).
  • Adin guztietako ikusleentzat.

Laburpena

Casilda, Bilbon eragin handiko emakumea eta bere garaiko aberatsena izatera iritsi zen.

Ricardo, Bilboko Udaleko arkitektoen burua eta, esaten zuenez, modako arkitektoa.

Casildak idatzita eta ordainduta utzi zuen bere lurretan aisialdirako parke handi bat eraikitzeko. Ricardori eman zitzaion hura eraikitzeko eginkizuna. Parkea eraiki zen, baina Casildak ezin izan zuen ikusi, ezta gozatu ere.

Casilda Iturrizar eta Ricardo Bastida, 100 urte geroago, eta Bilboko Kalealdia Jaialdiaren magiari esker, bere izena daraman parkean kafea hartzeko geratu ahal izan dira, bere garaian elkarri kontatu ezin izan zioten guztia kontatu ahal izateko.

Casilda Iturrizar eta Ricardo Bastida pozik egongo dira kafe hau zuekin partekatu ahal izango dutelako. Bertatik bertara ezagutuko dugu bien historia zirraragarria, baita Bilboko Casilda Iturrizar parkeko sekreturik onenak ere.

 

Konpainiari buruz

Panpotx 1999an Bilbon jaio ze., Bere sorreratik, haur, gazte eta familientzako aisi eta astildirako hezkuntza eta animazio proiektuak garatzen aritu dira.

20 urte baino gehiagoko ibilbidearen ondoren, esan dezakegu Panpotx Bizkaian gaur arte egin diren haur, gazte eta familia animazioko proiektu berritzaileenetan egon dela: Bilboko Kalealdia, Munoa Bizi, Gabonak Arte, Bilboko Txikigunea, Bilbao Aurrera, bisita gitatuak Euskalduna Jauregian, Bilboko Aratusteak…

Orain arte sortutako animazio ikuskizunen artean honakoak aipatu ditzakegu: Baso liluragarria (2017), Baserrian jai (2018), Kattalinen bidaia (2019), Ametsetako parkea eta Proto ta Kolo jai alai lai lai (2020) eta Arin arin erbia eta Casilda bizirik (2021).

 

Fitxa artistikoa

Zuzendaritza artistikoa: Panpotx Kultur Elkartea

Artistak: Maite Fombedilla (Casilda) eta Eneko Amezketa (Ricardo) 

Eszenografia: Panpotx Kultur Elkartea

Jantziak: Trapu Zarrak

Datak: 06 – 27/28/29

Ordutegiak: arratsalde osoa

Lekua: Casilda Iturrizar parkearen inguruan

PISTACATRO + BANDA MUNICIPAL DE BILBAO (Galicia / Euskal Herria) – “ORQUESTA DE MALABARES”

  • Circo / Clown / Música (75 min).
  • Todos los públicos.

Sinopsis

Pistacatro presenta su nuevo espectáculo Orquesta de Malabares, uno de los proyectos más originales y sugerentes en el campo escénico en el Estado. Aunando dos mundos en un mismo escenario, el circo y la música, de la mano de 6 malabaristas y una treintena de músicos que conforman las bandas municipales del lugar que visitan.

A semejanza del humo, el circo, en su evolución geométrica de cara al futuro, penetra por todas las puertas, ventanas y grietas del panorama escénico. En este caso ocupa los espacios vacíos entre los atriles y las sillas de las y los músicos de una banda municipal. 

Orquesta de malabares es un espectáculo que pone en escena a seis malabaristas y una banda, en este caso, la Municipal de Bilbao. Una relación entre música y circo. Un concierto donde los malabares son los bailarines de este ballet aéreo. Clarinetes, saxos y trompetas son los pintores de un cuadro expresionista en el que las bolas, mazas y aros dibujan en el aire los sentimientos y emociones que transmite la música y el circo. 

La Banda Municipal y sus músicos, fuera de su zona de confort, participan, casi como actores y actrices, de un espectáculo teatral tocando temas y estilos fuera de lo común. En definitiva, este es un espectáculo de instrumentos dorados, grandes tambores, platillos, camisas blancas, uniformes y magistrales obras clásicas; pero también de pantalones cortos, camisetas, gafas de sol, funk, blues, pop y punk.

 

Sobre la compañía

Pistacatro es la compañía circense y productora de artes vivas más relevante de Galicia. Distribuye producciones propias o algunas que nacen de la matriz creativa del proyecto Circonove, así como aquellas que consideramos importantes bajo criterios de calidad e interés cultural. Tras más de 15 años desde su constitución oficial, en 2006, Pistacatro pretende seguir afianzándose como el decano productor de nuevas corrientes circenses en Galicia, abriendo nuevos mercados y públicos.

Un facilitador de la profesionalización del circo en nuestra tierra, respetando los derechos de los y las trabajadoras y artistas que, de alguna manera, participan en nuestro proyecto.

Queremos ser un catalizador que permita la comunicación con otras personas y proyectos para generar cultura en coproducción o en colaboración, manteniéndonos fieles a nuestra complicidad con el público.

Un mecánico en manos de sus integrantes para compartir sueños.

 

Ficha artística

Intérpretes: Arturo Cobas, Dulce Duca, Dani Fausto, Aitor Garuz, Guillermo Porta, Santiago Montero 

Cover: Xampi

Dirección artística: Pablo Reboleiro 

Dirección musical: Manuel Paino

Idea original: Pistacatro Productora de Soños S.L. 

Producción: Belém Brandido, José Expósito

Ayudante de dirección: Diego Anido 

Coreografías malabares: Dani Fausto

Diseño de vestuario: Uxia Vaello

Apoyo dramaturgia: Marcos Carballido

Sastra: María Villas con Maravillas Atelier

Diseño imagen: Gallego

Fotografia: Rubén Vilanova

Vídeo: Tamboura Films

Comunicación: Pistacatro Productora de Soños S.L. 

Distribución: Pistacatro Productora de Soños S.L.

Fecha: 28 – 06 

Horario: 22:00

Lugar: Plaza Arriaga

TOBIA CIRCUS (Italia) – “EQUILIBRIUM TREMENS”

  • Clown (30 min).
  • Todos los públicos.

Sinopsis

La compañía Tobia Circus nos presenta un renovador espectáculo que nos trasladará al mundo absurdo del señor Philip Sutil. Un hombre delgado y ágil al que le gusta mucho bailar. Este pequeño personaje está fascinado con la idea del “equilibrio”, quiere retar a la gravedad y adueñarse de la ligereza, para compartirlo con su público. En este espectáculo compuesto por el equilibrio y los juegos de clown, se concatenan cambios de dirección y sorpresas, con momentos de toques surrealistas.

 

Sobre la compañía

La compañía Tobia Circus está compuesta por un solo intérprete. Marco Borghetti se formó como payaso en la Escuela de Circo y Artes Teatrales. Asistió a varios talleres de clown con maestros como Bano Ferrari, Avner, Paolo Nani, Marcello Magni, Philip Radice y Rita Pelusio. Actualmente trabaja con la asociación de actores 2 etti e mezzo y trabaja como docente en la escuela Teatro dell’Armadillo. Es miembro de los tumblers de Cascina Torchierasenzacqua y recorre plazas con su espectáculo de clown, Equilibrium Tremens. Participó en diferentes festivales: ASAF (KR), Passage festival (DK), Onderstroom (NL), Umore Azoka (EUS), Ofca (PL), Pfalsterspektakel-Linzer (AT), Cirque e Fanfares Dole (F), Artisti in piazza-Pennabilli (I), Zirkart Festival (D), Schaubudensommer Festival (D), Festival of fools (Belfast-IRL), Nuit des Merveilles (L), Ascona (CH), ABC festival (I), Lugano buskers festival (CH), AnaMraz (SLO), Bamberg (D),  Vevey (CH), La strada-Ausburg (D), Mercantia (I), O mundo ao contràrio(P), National Circus Festival (IRE) y algunos otros.

 

Ficha artística

Autor, escenografía, vestuario e intérprete: Marco Borghetti

Dirección: Claudio Cremonesi

Coreografía: Marco Borghetti, Claudio Cremonesi

Fechas: 28 – 06 

Horarios: 18:00 / 20:00

Lugar: alrededores del estanque de los patos del parque de Doña Casilda de Iturrizar

TRAKAMATRAKA (Euskal Herria) – MATRAKA CULINARY CENTER”

  • Musika (50 min).
  • A partir de 4 años. 

Sinopsis

Bienvenidos y bienvenidas a Matraka Culinary Center.

UNA COCINA DE LO MÁS VARIOPINTA, DONDE TODO PUEDE PASAR…O SONAR.

Chef Matraka, el más rock star y cocinillas del barrio, presenta al público la unión de sus dos pasiones: la música y la cocina.

En formato de menú-concierto, deleitará a la audiencia presente con sus mejores platos musicales.

Desde la samba al rap, del punk a sonidos ambientales de la India… Cacerolas, paelleras, zanahorias, macarrones, calabacines, escobas, cucharas de cocina… serán algunos de los instrumentos de su peculiar banda.

Un espectáculo cargado de ritmo y juego, amenizado por un chef lleno de frescura y buen rollo, que entretendrá y sorprenderá a público de todas las edades.

 

Sobre la compañía

Creada en el 2107 por el músico Jon Urrutia, Trakamatraka es una compañía en la búsqueda constante de caminos alternativos en la creación musical.

Propone espectáculos musicales para toda la familia utilizando elementos reutilizados o cotidianos que no dejarán indiferente. Una propuesta musical y teatral, bañada de mucho humor, que nos hará reflexionar sobre el mundo en el que vivimos.

Trakamatraka ha ofrecido multitud de conciertos por todo el mundo recibiendo buenas críticas gracias a su frescura y originalidad.

 

Ficha artística

Actor músico: Jon Urrutia

Técnico: Xabier Urrutikoetxea

Dirección: Maite Guevara

Dramaturgia: Jon Urrutia y Maite Guevara

Diseño gráfico: Andrea

Escenografía: ATX Teatroa

Vestuario: Betitxe Saitua

Diseño de iluminación: Arantza Heredia

Fotos: José Urrutia

Vídeo: Buklean

Fechas: 28/29 – 06 

Horarios: 28 – 17:30 / 29 – 12:00   

Lugar: alrededores del estanque de los patos del parque de Doña Casilda de Iturrizar

TRUCA CIRCUS (Andalucía) – “SOPLA!”

  • Circo (55 min).
  • A partir de 6 años.

Sinopsis

… Y llegó la fiesta. Ha pasado tiempo, pero están de nuevo todos y todas, celebrando conjuntamente. Dejando atrás los miedos y las limitaciones, desplegando cada cual sus encantos, que son muchos, realizando auténticas proezas. Cinco diábolos bailongos, un bosque de cuerdas, un duelo de bicis, un helicóptero con pies y manos, unas pelotas con mucho ritmo. Hay quien vuela alto y hay quien se echa al suelo para esquivar unos malabares despiadados. Una buena fiesta con música y un ilustre y misterioso homenajeado. Un reencuentro con momentos inquietantes, divertidos, aburridos y desconcertantes. Sopla! es un estado, es una atmósfera, es un líquido rosa, es confeti.

Con una importante carga circense, música en directo, un trabajo coreográfico impecable y personajes deseando ser descubiertos, Sopla! cabalga sobre un ritmo trepidante en el que una gran variedad de técnicas de circo se mezclan con el humor sin palabras más fresco.

Para poner en marcha su fiesta, su celebración, se inspiran inicialmente en los años 20 del siglo pasado, cuando la pandemia de la gripe española fue superada, pero con una actualización contemporánea y un guiño al cómic. Esa década, conocida como los “felices años 20”, es ahora evocada para desearnos un prometedor y alegre futuro. 

 

Sobre la compañía

Truca Circus es la compañía que engloba desde 2019 a los diversos proyectos de creación circense y escénica de la empresa de gestión cultural Noletia. Con casi 20 años de andadura profesional, Noletia centra su trabajo en el ámbito del circo contemporáneo, con proyectos de todo tipo, aunque con cierta especialización en la organización de festivales, habiendo organizado más de 30 ediciones de distintos festivales en una decena de localidades, con el Festival Circada (Sevilla) a la cabeza. Además, impulsa producciones de mediano y pequeño formato, incluyendo numerosas galas y cabarets y realiza programaciones, proyectos pedagógicos, colaboraciones y proyectos de difusión de circo de todo tipo. 

Truca Circus comienza a raíz del éxito abrumador de Ludo Circus Show, coproducción impulsada por Noletia en 2016, que, entre otros muchos reconocimientos, atesora el Premio FETEN al Mejor Espectáculo en su edición y que terminó su gira en 2021 tras más de 100 funciones.  A partir de esta experiencia, el equipo de Noletia se decide a centralizar sus creaciones bajo el sello propio y distintivo de Truca Circus. Neón, espectáculo estrenado en 2019 y actualmente en gira, es el siguiente espectáculo de esta compañía, en el que ya quedaba claramente reflejada la filosofía de la compañía: desarrollar trabajos escénicos innovadores, que busquen indagar en lenguajes, sistemas de creación, temáticas o técnicas poco vistas o conocidas hasta ese momento. La innovación no es un fin para Noletia, es un medio para abrir nuevas puertas y explorar nuevos terrenos, que permitan seguir creciendo y aportando al sector del circo contemporáneo en España. A partir de Neón, Truca Circus también crea el número para cabaret Fronteras, centrado en la investigación con la rueda cyr led. 

Ahora la compañía se ha embarcado con Sopla! en un nuevo proyecto, con el que retorna a la filosofía de Ludo, al reunir artistas y talentos muy representativos del circo andaluz en un mismo espectáculo. Artistas de diversas compañías, como La Banda de Otro, Infoncundibles, LaNördika, Rebe al Rebes, La Querida o La Artrópodo, que han tenido la oportunidad ahora de compartir un proceso creativo y de investigación. 

 

Ficha artística

Dirección: Greta García Jonsson y Daniel Foncubierta
Producción ejecutiva: Gonzalo Andino
Interpretación: Daniel Foncubierta, José Alberto Foncubierta (sustituido en Bilbao por Manolo Carambolas), Rafael Díaz, Darío Dumont, Rebeca Pérez, Antonia González, Marina Benites
Puesta en escena: Anna Jonsson
Música original: Jasio Velasco
Diseño de iluminación / Dirección técnica: Manuel Colchero e Ignacio Almarcha
Vestuario: Gloria Trenado (Nantú)
Producción: Paula Gutiérrez y Marta González (Noletia / Truca Circus)
Construcciones: Javier Dastis, iJuggler, Ellaved Alcano, Antonia González, Rebeca Pérez, Logotec, Javier Andino
Distribución: Elena Carrascal – Impulso*Distribucion
Audiovisuales: Agustín Hurtado
Fotografía: Luis Montero
Coproductores: Teatro Circo Murcia, Festival Circaire (Alcudia, Mallorca), Festival CircArt (Pollença, Mallorca), Festival Kaldearte (Vitoria-Gasteiz), Festival Bilboko Kalealdia (Bilbao), Festival NosoloCirco (Navalmoral de la Mata, Cáceres), Festival Cirkorama (Málaga)
Colaboradores: Agencia Andaluza de Instituciones Culturales, Consejería de Cultura  de la Junta de Andalucía y el  ICAS – Instituto de la Cultura y las Artes del Ayuntamiento de Sevilla

Fecha: 30 – 06 

Horario: 22:30 

Lugar: Plaza Arriaga

ZIRKOZAURRE (Euskal Herria) – “KOBR3”

  • Circo (50 min).
  • Todos los públicos.

Sinopsis

Kobr3 gira y hace girar a los y las espectadoras en torno al cobre. En escena, tres artistas combinan técnicas de malabares, manipulación de objetos, rueda Cyr, bola contact y movimientos acompasados. Estética, plasticidad. Complicidad, armonía. Circo contemporáneo en cuidadas coreografías. Partes y más partes de un todo cocinado a fuego lento y que se paladea con placentera celeridad. 

 

Sobre la compañía

Somos un grupo de tres artistas circenses, Gorka Pereira, Imanol Suso y Pablo Cáceres, que compartimos pasión por una misma disciplina: los malabares. Comenzamos a trabajar juntos al ser seleccionados en el programa Haztegia 2018, del que después nació el Laboratorio Permanente de Malabares de Movimiento, en el que actualmente seguimos trabajando e investigando entorno a estas disciplinas. Este laboratorio, al igual que esta producción, cuenta con el apoyo y co-dirección de Jorge Silvestre, componente de la compañía Nueveuno y malabarista con una reconocida trayectoria. 

Nuestras inquietudes artísticas nos llevan a profundizar en la investigación de la técnica malabar y su aplicación en el desarrollo de nuevos lenguajes. Al igual que la música sirve a la sociedad para expresarse y comunicarse, queremos crear un lenguaje propio, a través de la coreografía y los malabares, que pueda trasmitir nuestras inquietudes y sentimientos.

Nuestro espectáculo Kobr3 es fruto de esa minuciosa búsqueda en un proceso cuidado y meticuloso. Un espectáculo de circo y movimiento. De equilibrios y complicidades. Una propuesta con el cobre como conductor.

 

Ficha artística

Dirección coreográfica: Jorge Silvestre, Cía. Nueveuno

Intérpretes y creadores: Gorka Pereira, Pablo Cáceres, Imanol Suso

Idea y producción: Zirkozaurre

Espacio sonoro: Rodrigo Tamariz (RTM&M)

Diseño iluminación y sonido: Carlos Marcos, Cía. Nueveuno

Escenografía: Zirkozaurre, Gorka Pereira

Vestuario: Betitxe Saitua

Fechas: 28/29 – 06 

Horarios: 28 – 17:30 / 29 – 12:00   

Lugar: alrededores del estanque de los patos del parque de Doña Casilda de Iturrizar